Albastrul trăit – un titlu – o devoalarea, un metisaj al introspecției și al exercițiului artistic.
Cristina Alina Costea este o artistă aflată la prima expoziție personală, o întâlnire cu publicul sub semnul ,,trăirii,, al sincerității și al elaborării a doi ani de efort creativ.
Cristina Alina Costea folosește un vocabular cromatic restrâns unde culoarea predominantă este aceea pe care Goethe a numit-o ca reflex emoţional al senzaţiilor de culoare, Recele visător – albastrul. O culoare importantă în artă încă din cele mai vechi timpuri. Piatra semiprețioasă lapis lazuli din care s-a extras pigmentul a fost folosită în Egiptul antic pentru bijuterii și ornamente iar în Renaștere, Rafael ar fi recreeat metoda antică a pigmentului bleumarin, cel mai scump, folosit excesiv uneori pentru a dovedi bogăția.
Așadar, albastrul predominant la Cristinei Alina Costea se extinde pe suprafețele celor peste 15 pânze ca o bogăție, însă, a onestității pe care așează compozițional elemente de expresie figurativă.
Folosindu-se de tehnicile mixte, texturile lucrărilor, petele de roșu, suprafețele întărite și inserțiile cromatice se completeză în acord.
Subiect pregnant și recurent în cele mai multe lucrări, pasărea – gaița capătă valențe intrinseci, în relația zbor- cădere. Este pasărea al cărei glasul real dealtfel (imitator) este foarte rar recunoscut. Este o trimitere subtilă a artistei la modul în care arta se poate delimita de imitație, spre cercetare și privire personală asupra creației.
Păsările Cristinei Alina Costea par prinse într-un roller coaster așa cum se derulează și viața noastră și spațiul vidat dintre urcare și coborâre poate semnifica condiția existenței artistului. Apoi mesajul alunecă în țesuturi hibride unde culoarea își impune tăria, unde se suprapune fragilitatea și capată sens doar în alte lumii și nori.
Lucrările au prins viață în atelierul artistei din Casa de Creație, unde împreună cu alți șase artiști au creat gruparea Atelierele 22, împărtășind în comun nevoia de zone profesioniste de creație, expunere și emulație creativă.
Lucrările din prima partea a expoziție redau relația dintre cer si mare ca o suspendare a privirii către inefabile spații curbate, ce definesc teritorii de cucerit, teritorii stabile în care artista escavează imaginar o planetă interioară.
Astfel semnificația cromatică și subiectele predilecte propun un concept contradictoriu inedit și personal.
Folosind elemente plastice cu semificant de suspans –punctul și de verticalitate –linia, ne induce expresia unui expozeu vizual, narativ.
Titlurile lucrărilor alese inspirat par versurile unui poem, completând într-un mod sonor conceptul expoziție.
Pasărea suflet ,, s-a cuibărit în ,, camera pentru nori,, a făcut ,,pact cu o line,, și a devenit,, amintirea unui sunet,, .
Cristina Alina Costea conceptualizeză ideea de simțire, căutare și de evoluție a propriei creații, prin imaginarul sensibilității și al oblativității.
Ca într-o poveste ludică păsările simbol explorează registrele fantastice ale sentimentelor, astfel pare că, păsările artistei mediteză în libertatea norilor și a albastrului.
Cristina Alina Costea este profesoară de artă plastică, membră a UAP filiala Constanța Unu.
Deși la prima expoziție personală, Cristina Alina Costea are un traseu jalonat de participări la numeroase expoziții de grup, atât de pictură cât și de ceramică la nivel național și internațional, semn al unui talent în plină ascensiune dar și al unei maturități creative.
Expoziția se află pe simezele Casei de Creație din str. Mihai Eminescu nr.22 Constanța.
Iulia Pană
Lasă un răspuns